Spoštovani,
po temeljitem premisleku in analizi uspešnosti rešenih zahtev od stavke v letu 2019 do sedaj, smo v SPD sprejeli odločitev, da odstopamo od sodelovanja v skupinah za oceno tveganja, produktivnosti, in drugih še ne ustanovljenih skupinah in skupinah, ki so že ustanovljene, a še niso pričele z delom.
odstopamo od sodelovanja v skupinah za oceno tveganja
V preteklem letu smo dosegli kompromis in podpisali Kolektivno pogodbo Pošte Slovenije. Vse udeležence je obdajal občutek, da smo začrtali novo pot sodelovanja med predstavniki delodajalca in predstavniki delavcev. Po dobrem mesecu od podpisa podjetniške kolektivne pogodbe ugotavljamo, da je marsikateri člen le črka na papirju. Dosedanja praksa kaže, da dogovor o razporejanju rezerv in rednega sestava, o potrebnih soglasjih ranljivih skupin zaposlenih, o dodatku za izpostavljenost posebnim negativnim vplivom okolja, itd., ni prinesel ugodnejše obravnave zaposlenih, za kar smo se oboji zavzemali pri pogajanjih za novo kolektivno pogodbo.
Prav tako ste ponovili napake iz preteklih let pri obračunavanju potnih stroškov delavcem, na kar ste bili z naše strani opozorjeni že pred nekaj meseci, a napake še vedno niste popravili oziroma odpravili, temveč ste še dodatno potencirali in kršili določila 70. člena kolektivne pogodbe s sindikati, ko ste z enostranskimi, neupravičenimi posegi spreminjali kilometrino delavcev, brez, da bi delavce o tem obvestili in v nasprotju z njegovo izjavo, ki jo je bil dolžan delodajalcu posredovati. Po naših informacijah tudi »obravnavanja« dela v sobotah ne mislite urediti in razporejati na način, da bodo delavci v naprej vedeli koliko sobot bodo delali na mesec in posledično, v primeru dejanskega dela več sobot v mesecu, dobili izplačane nadure, kakor tudi dejansko evidentiranih odsotnosti v tej povezavi (odsotnosti LD, BO se evidentirajo 8 ur na dan). S tem ste kršili 23. in 51. člen KP.
Kot smo vas že obvestili, smo izredno razočarani, da ste soglasja v podpis poslali vsem delavcem in nanje vršili pritisk, da soglasja podajo!
Delavcem, ki so obravnavani kot rezerve ste dopisali 5 pošt na način oziroma samo zato, da izpolnite zavezo in ne zato, da bi bile v praksi rezerve optimalno razporejene in da bi bil realiziran namen določbe 16. člen kolektivne pogodbe. Tudi o tem smo vas na sestanku že obvestili. Poleg tega nove delavce, kateri se usposabljajo in delajo na isti pošti več kot 90 dni, umestite v redni sestav, kar nikoli ni bila praksa in se tudi na pogajanjih za kaj takega nismo dogovorili. Delavci, ki so na pošti rezerve 10, 20 let morajo biti primarno dodeljeni v redni sestav, novi delavci pa v sestav rezerve.
V času pogajanj smo opozorili, da morajo dodatek za izpostavljenost posebnim negativnim vplivom okolja, dobiti tudi delavci, ki niso zaposleni kot pismonoše ali dostavljavci, v opisu delovnih njihovih del nalog pa je določeno, da opravljajo terenska dela. Po naših informacijah tega dodatka niso prejeli vsi delavci, do katerega so v skladu 60. členom kolektivne pogodbe upravičeni.
Enako smo opozorili na plačilo opravljanja drugega dela (17. člen kolektivne pogodbe). Do sedaj ste plačevali dodatek le za nadomeščanje odsotnega delavca, čeprav je v kolektivni pogodbi naštetih občutno več primerov, ko je delavec dolžan opravljati drugo delo in je upravičen do dodatka za opravljanje drugega dela. Do sedaj še nismo dobili povratne informacije, ali ste to »uredili« in pravilno obračunavate ta dodatek vsem delavcem, ki so do njega upravičeni.
Po pregledu letnega razporeda dela (osnova v 24. členu kolektivne pogodbe) ugotavljamo, da sobote niso zajete, kar pomeni, da ni ustrezno urejeno vprašanje nadomestil za praznike, kar se je izkazalo že v mesecu januarju. Prav tako ugotavljamo, da letni razpored ni v skladu s planom dela, ki ga zaposleni dobijo vsak mesec (evidenca plana in dejansko opravljenih ur dela), saj plan na mesečni ravni pogosto občutno presega število ur, ki se delavcu po letnem razporedu delovnega časa obračunajo in izplačajo na plačilni listi.
Od sodelavcev smo dobili informacijo, da v primeru usposabljanja pogodbenih delavcev, mentorji ne dobijo nagrade za mentorstvo. Sami menimo, da so tudi ti delavci po 65. členu kolektivne pogodbe upravičeni do nagrade, kar pomeni, da gre za kršitev kolektivne pogodbe.
Pri pregledu nočnih dodatkov, smo ugotovili, da so nekateri »izviseli« in dobijo na dan plačano eno nočno uro manj, kot so do sedaj. Poleg tega smo se s kolektivno pogodbo dogovorili, da v primeru, ko delavec opravi 75% ali več svoje redne delovne obveznosti po 22. uri, dobi plačane kot nočne ure vse opravljene ure. Člani nam sporočajo, da se ta dogovor v praksi ne upošteva, posledično se krši 59. člen kolektivne pogodbe.
Kolikor smo bili obveščeni s strani naših članov, se nadomestila za bolniško odsotnost in druga nadomestila ne obračunajo od iste mesečne osnove, kot se obračuna plača, kar pomeni, da se ne spoštuje določba kolektivne pogodbe. Pričakujemo, da boste napako popravili tudi za nazaj.
Opozarjamo še na napake, ki so se pripetile pri zadnjem obračunu plač. Obveščeni smo, da prihaja do težav pri evidentiranju primopredaje in s tem povezanim izplačilom dodatka, da se popoldanski dodatek ne izplačuje v skladu z 59. členom kolektivne pogodbe, da delavci, ki delajo s krajšim delovnim časom dodatkov tudi niso prejeli v skladu z 59. členom kolektivne pogodbe. Tudi malica se ne izplačuje skladno s 70. členom kolektivne pogodbe. Vedeti morate, da so delavci in tudi mi sami, izredno razočarani in jezni. Kot socialni partnerji smo vas opozarjali, da bo prišlo do napak, vi pa ste nam zagotavljali, da do večjih napak ne bo prišlo. Pri »navadnih« delavcih ugotavljamo, da so za vsako napakico klicani na zagovor ali morajo pisati izjave, veliko jih dobi opozorila pred odpovedjo, zahtevo za povračilo stroškov oz. plačilo odbitne franšize. Vaše napačne odločitve in napake pa pripišete pač dejstvu, da se dogajajo, ker so delavci preobremenjeni. Seveda verjamemo, da so preobremenjeni, zato nič ne očitamo delavcem v strokovnih službah, ampak očitamo poslovodstvu, vodstvu projekta OPT PIS in zaposlenim v UČV, ki so bili zadolženi za pripravo vhodnih podatkov in implementacijo v prakso. Od vas pričakujemo, da nam podate poročilo o vseh do sedaj ugotovljenih in evidentiranih napakah in pojasnite način za njihovo odpravo ter roke, v katerih bodo odpravljene. Od delavcev, uporabnikov SAP-a smo dobili veliko pripomb, da je program neprijazen in zahteva zelo veliko dnevnih popravkov in je zato za uporabnike časovno obremenjujoč. Delavci pričakujejo, da se bo tudi program spremenil na način, da bo postal »prijazen« uporabnikom.
Delavcev primanjkuje tudi v prometu, kar je razvidno tudi iz neizpolnjenega kadrovskega načrta preteklega leta, v upravi pa se kljub temu primarno ukvarjate z reorganizacijo in zaposlovanjem v strokovnih službah. Pričakujemo, da nam predstavite ukrepe za razbremenitev delavcev in plan zaposlovanja novih delavcev.
Ocenjujmo, da je je glavni razlog za pomanjkanje kadra in slabih odnosov oz. neustrezno obravnavo zaposlenih z vaše strani, predvsem v organizaciji dela.
V SPD menimo, da je izpolnjen pogoj za izplačilo deficitarnega dodatka določenim delovnim mestom zato pričakujemo, da se dogovorimo o višini tega dodatka in o tem, katerim delovnim mestom bo pripadal oz. kdo bo do njega upravičen.
Poleg tega, da nam primanjkuje delavcev in še ni realiziran dogovor o prenovi statistike iz stavke v letu 2019, se prestavlja tudi delo skupine za oceno tveganja in s tem realizacija naše zahteve po umestitvi odmorov pri določenih poklicih. Kljub vsem nerealiziranim dogovorom, ki občutno vplivajo na količino dela in delovne pogoje zaposlenih, smo bili obveščeni, da nameravate z vaše strani v pisemski dostavi povečati obremenitve zaposlenih.
V povezavi z navedbami v prejšnjem odstavku pričakujemo, da nemudoma pripravite oceno tveganja ali navodila za varno delo, ki bodo zajemala prekinitve dela oziroma odmore. Enako pričakujemo, da se sistem merjenja produktivnosti spremeni, saj ne odraža dejanskih obremenitev zaposlenih. Pričakujemo, da se do konca marca 2022 s SPD sklene dogovor, s katerim bomo uredili prekinitve dela in odmore ter določili sistem merjenja produktivnosti, ki bo odražal dejansko obremenitev zaposlenih. S podpisom dogovora bomo končno zaključili projekta, ki trajata že dve leti. Do takrat pa pričakujemo, da ne boste izvedeli nobenih reorganizacij, ki bi imele za posledico ukinjanja terenov po poštah.
V SPD pričakujemo, da do konca meseca marca 2022 pripravite predlog spremenjene sistemizacije za delovna mesta, za katera osnovna bruto plača sedaj ne dosega minimalne plače. Osnovne plače, ki so nižje od minimalne plače, naj se povišajo najmanj na znesek minimalne plače. Pričakujemo tudi pogajanja za uskladitev plač z letno inflacijo in dvig vseh osnovnih plač do konca februarja 2022.
S strani zaposlenih se sindikatu očita, da so prejeli manjše plače zaradi podpisa nove kolektivne pogodbe. Od poslovodstva zahtevamo opravičilu sindikatu in pojasnilo zaposlenim, da napake niso posledica podpisa nove kolektivne pogodbe, temveč izključno uvedba sistema SAP in implementacija kolektivne pogodbe v sistem SAP. Odgovornost je torej izključno na strani odgovornih oseb delodajalca.
Zaradi vseh dejstev in pritiska naših članov v SPD pričakujemo, da boste v 8-ih dneh pristopili k reševanju težav in sklicali sestanek z našimi predstavniki. Zahtevamo revizijo januarskih plač in odpravo vseh drugih ugotovljenih napak pri izplačilu plač ter dosledno spoštovanje kolektivne pogodbe in da zasledujete namen sprememb, ki smo jih skupaj dogovorili s kolektivno pogodbo. Zahtevamo, da nemudoma prekličete soglasja delavcev in da delavce, ki jim niste stroškov prevoza na delo in z dela izplačevali na podlagi njihove izjave obvestite in jih pozovete, da pojasnijo, zakaj so v izjavi navedli določeno relacijo.
Lep pozdrav
Izvršni odbor SPD